کد خبر: ۷۲۶۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

تصاویر| برداشت هلو از باغات شهرکرد

شهرکرد منطقه‌ای نسبتا سردسیر در ایران به شمار می‌آید که به سبب وجود شرایط مطلوب برای کاشت، داشت و برداشت انواع میوه جات باغی از جمله هلو، توانسته خود را به یکی از قطب‌های تولید این میوه در ایران مطرح نماید.
تصاویر| برداشت هلو از باغات شهرکرد
آفتاب‌‌نیوز :

 این روز‌ها برداشت هلو از باغات چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار تن محصول هلو از باغات این استان برداشت شود.

 کشت هلو در استان چهارمحال و بختیاری ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۳۰۰ هکتار آن نهال و ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر مثمر است. از گذشته‌های دور شغل مردمان این دیار عمدتاً باغداری و کشاورزی بوده است. بیشترین سطح کشت هلو در شهرستان سامان به مساحت ۲ هزار و ۲۸۰ هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت : هلو در سه دسته زودرس، میان‌رس و دیر‌رس تقسیم می‌شود و بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت در استان، دیررس و کالی است که برداشت محصول زودرس از اواخر خرداد و دیررس از نیمه شهریورماه آغاز می‌شود و محصول میان‌رس در مرداد ماه برداشت می‌شود.

شیرانی گفت: غالب محصولات به استان‌های اصفهان، فارس، تهران و خوزستان صادر و بیشتر به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شوند. مدیر امور باغبانی استان گفت: متأسفانه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان کم است و تنها در قالب کارگاه‌های کوچک در بازه زمانی ۲ ماه فعالیت می‌کنند که مهمترین آسیب این بخش کشاورزی محسوب می‌شود و صنایع این محصول به صورت پوره و لواشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای 40 هزار و 890 هکتار باغ شامل 30 هزار و 704 هکتار باغ بارور و 10 هزار و 185 هکتار نهال و درختان غیر بارور می باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین